UPSI Digital Repository (UDRep)
|
|
Total records found : 1 |
Simplified search suggestions : Riinah Periasamy |
1 | 2022 thesis | Pembinaan dan penilaian modul pembelajaran dan pemudahcaraan Thirukkural berdasarkan teknologi Augmented Reality di Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Riinah Periasamy Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti masalah pembelajaran Thirukkural dan
menganalisis keperluan guru dan murid dalam penyediaan modul pembelajaran
Thirukkural, membentuk dan membangunkan modul pembelajaran Thirukkural
berdasarkan teknologi Augmented Reality serta menilai kebolehlaksanaan modul
tersebut dalam kalangan murid Tahun Lima di SJK(T). Kajian ini dilaksanakan dengan
menggunakan model ADDIE yang merangkumi tiga fasa, iaitu fasa analisis keperluan,
fasa reka bentuk modul dan fasa penilaian. Reka bentuk kajian ini ialah kaedah
campuran, iaitu kaedah kualitatif dan kaedah kuantitatif. Kajian ini dijalankan dalam
kalangan 10 orang guru bahasa Tamil dan 60 orang murid Tahun Lima di SJK(T). Data
temu bual dianalisis secara kualitatif, manakala data soal selidik serta ujian pra dan
pasca dianalisis secara kuantitatif dengan menggunakan IBM SPSS Statistics 26.
Dapatan analisis keperluan menunjukkan bahawa semua guru dan murid menegaskan
bahawa modul pembelajaran Thiru..... 637 hits |