UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon

QR Code Link :

Type :thesis
Subject :GV Recreation Leisure
Main Author :Noraliza Minhat
Title :Kesan Model Hibrid Teaching Games for Understanding-Pendidikan Sukan terhadap prestasi dan refleksi bagi kategori jaring tingkatan 1
Place of Production :Tanjong Malim
Publisher :Fakulti Sains Sukan dan Kejurulatihan
Year of Publication :2019
Corporate Name :Perpustakaan Tuanku Bainun
PDF Guest :Click to view PDF file

Abstract : Perpustakaan Tuanku Bainun
Kajian ini bertujuan untuk menentukan kesan Model Hibrid Teaching Games for Understanding-Pendidikan Sukan (HTGfU-PS) terhadap prestasi dan refleksi murid Tingkatan 1 bagi permainan kategori jaring. Prestasi dan refleksi murid memfokuskan aspek membuat keputusan taktikal buka ruang, tutup ruang, pemilihan menggunakan kemahiran dalam permainan, pelaksanaan kemahiran dan aspek kesukanan iaitu tanggungjawab kendiri, interaksi sosial dan etika dalam sukan. Kajian menggunakan kaedah kuasi eksperimental melibatkan sampel kajian terdiri daripada 96 orang murid Tingkatan 1. Tiga set instrumen digunakan dalam kajian iaitu Instrumen Pemerhatian Permainan, Instrumen Penilaian Domain Afektif dan Instrumen Penilaian Retleksi Murid. Data dianalisis dengan mengunakan Min, Sisihan Piawai, Anova, Manova, Mancova, dan korelasi Pearson. Dapatan kajian menunjukkan terdapat peningkatan pencapaian prestasi yang signifikan dalam kesan instruksi keseluruhan iaitu bagi aspek kognitif dan psikomotor melalui Model PS (F(2,93)=10.054; p
This material may be protected under Copyright Act which governs the making of photocopies or reproductions of copyrighted materials.
You may use the digitized material for private study, scholarship, or research.

Back to previous page

Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.