UPSI Digital Repository (UDRep)
|
|
Total records found : 1 |
Simplified search suggestions : Ekhwan Saaban |
1 | 2005 thesis | Kepuasan perkhidmatan bagi pelanggan di kaunter-kaunter Jabatan Pelajaran Terengganu Ekhwan Saaban Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti tahap kepuasan pelanggan di kaunter kaunter Jabatan
Pelajaran Terengganu (JPT). Perkara yang paling penting pada hari ini adalah kepuasan hati
pelanggan. Sekiranya pelanggan tidak berpuashati, mereka akan memberikan satu pandangan yang
negatif terhadap mutu kerja sesebuah organisasi tersebut. Sekiranya sesebuah organisasi tidak
berjaya memuaskan hati pelanggannya, segala tindakan yang organisasi lakukan untuk mencapai kualiti
dan menawarkan perkhidmatan terbaik, tidak bermakna sama sekali. Di sini bolehlah dikatakan bahawa,
kepuasan pelanggan adalah ialah tanggapan pelanggan bahawa harapan mereka telah dipenuhi ataupun
melebihi apa yang dijangkakan. Matlamat utama organisasi sepatutnya ialah menghasilkan
seseorang pelanggan yang sentiasa berpuashati dan setia bersama-sama organisasi. Justeru itu
meyediakan perkhidmatan yang berkualiti tinggi dan perkhidmatan yang terbaik akan tercapai apabila
org..... 152 hits |