UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 1
Simplified search suggestions : Faridah Md Ashiri
12005
thesis
Gaya pembelajaran prinsip perakaunan dengan pencapaian akademik pelajar:inventori pembelajaran di sekolah (SASI)
Faridah Md Ashiri
Kajian ini bertujuan untuk menentukan hubungan antara gaya pembelajaran dengan pencapaian akademik  Prinsip Perakaunan.  Kajian  ini juga  bertujuan  untuk mengenalpasti perbez.aan gaya pembelajaran  mengikut faktor-faktor terpilih iaitu jantina, kaum, aliran, pencapaian awal Matematik, lokasi  sekolah dan jenis sekolah. Kaedah yang digunakan adalah kaedah deskriptif berbentuk  tinjauan  sampel. Sampel yang dipilih terdiri dari 222 orang pelajar Tingkatan 4 yang mengambil mata  pelajaran Prinsip Perakaunan dari tiga belas buah sekolah di daerah Manjung. Alat kajian yang  digunakan adalah Inventori Pembelajaran di Sekolah oleh Selmes (1987) yang  mengemukakan  lima gaya  pembelajaran  iaitu  Gaya Permukaan,  Gaya Mendalam, Gaya Dorongan, Gaya Gigih Usaha dan Gaya  Terancang.  Data-data yang dikumpul dianalisis secara deskriptif dan inferensi menggunakan pakej  SPSS versi 11.5. Analisis deskriptif mendapati para pelajar mengamalkan Gaya Dorongan berbanding  .....

150 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.