UPSI Digital Repository (UDRep)
|
|
Total records found : 3 |
Simplified search suggestions : Ismail Azniah |
1 | 2006 monograph | Penggunaan model dalam pengajaran kursus rekabentuk berkomputer: satu kajian kes di Fakulti Teknologi Maklumat & Komunikasi, Universiti Pendidikan Sultan Idris Ismail Azniah, Tujuan utama kajian ini adalah untuk mcngenalpasti pcranan intcraksi sosial kanak-kanak dengan persekitaran mercka Justeru, penman intcraksi kanakkanak dengan rakan sebaya diberikan penekanan. Di samping itu, pihak sckolah turut dikaji sebagai pihak yang terlibat secara formal dalam mernbantu perkembangan emosi kanak-kanak. Kajian ini melihat kepada peranan yang dimainkan oleh guru dan hubungan dengan kanak-kanak. Antara pcmbolch ubahpemboleh ubah bebas yang digunakan ialah jantina, rakan sekclas dan persckitaran tadika. Sampel kajian terdiri daripada 40 orang kanak-kunak duri 2 Tadika diambil. Alat kajian terdiri daripada soal selidik bcrstruktur yang dibuat sccara pemerhatian dan temu bual. Analisis data dibuat dcngan mcnggunakan statistik diskriptif, iaitu peratus. Basil kajian menunjukkan Hasil daripada kajian ini adalah memberitahu gambaran yang khusus mengcnai tingkahlaku cmosi kanakkanak prasekolah antara rakan sebaya dan jantina di dalam kelas . Pola tingkahluku emosi kanak-kan..... 557 hits |
2 | 2016 article | Keupayaan murid sekolah rendah mempelajari dan menerokai bahasa pengaturcaraan visual Ismail Azniah, Mohamad Yatim Maizatul Hayati, Sahabudin Noor Azida, Mohamed Zain Nor Zuhaidah, 7651 hits |
3 | 2019 article | Simple survey on attitude of computer science diploma students towards STEM Azniah Ismail This article reported a simple survey on diploma students’ attitudes towards science, technology, engineering, and mathematics (STEM) objectively to get an initial impression of students taking a STEM-related diploma program. The targeted respondents were diploma students pursuing computer science programs in a Malaysian public university. A quantitative approach using a quantitative survey was used in which data were systematically elicited from 16 male and 17 female students using a questionnaire containing Likert-scale items. The questionnaire consists of three constructs: attitude toward science, attitude toward technology and engineering, and attitude toward mathematics. All constructs use a 5-point Likert scale for the response scale. Descriptive analysis showed that the respondents’ attitude ranged between moderately to highly positive t..... 514 hits |