UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 2
Simplified search suggestions : Kannamah Mottan
12012
Monograph
Grandparents as educators: the influence on childrens development, age 5-6 years
Yusuf Muhammed, Mottan Kannamah, McMillan Jan,
827 hits

22019
Article
Kesan KG (Kineasthetic, Gamification) terhadap tingkah laku disruptif dalam kalangan kanak-kanak (ADD/ADHD) sekolah rendah masalah pembelajaran
Kannamah Mottan
Kajian ini bertujuan meninjau samaada pergerakan gamifikasi atau kinaesthetic gamification (KG) boleh bantu mengurangkan masalah tingkah laku disruptif dalam kalangan kanak-kanak masalah pembelajaran (ADD/ADHD) sekolah rendah. Kajian berbentuk kuantitatif menggunakan kaedah tinjauan melalui soal selidik, temu bual dan pemerhatian dijalankan di Perak, Selangor dan Melaka. Persampelan bertujuan (purposive sampling) terdiri daripada 30 orang murid ADHD dan 30 orang guru pendidikan khas. Instrumen kajian terdiri daripada dua set soal selidik (murid ADHD dan guru), jadual pemerhatian dan temu bual berstruktur. KG ditadbir selama empat minggu. Dapatan kajian menunjukkan guru menangani masalah tingkah laku disruptif melalui pensyoran ubat-ubatan oleh ibu bapa murid dan pemberian token ekonomi. Hasil dapatan melalui pemerhatian menunjukkan tingkah laku disruptif berkurangan selepas menerima intervensi. Walau bagaimanapun, hasil analisis korelasi Pearson menunjukkan tidak terdapat hubungan sign.....

1755 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.