UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 2
Simplified search suggestions : Nur Iman Aishah Azhar
12023
article
Analisis keperluan pembinaan madul bermain modul bermain olok-olok untuk mengalakkan komunikasi sosial kanak-kanak
Nur Iman Aishah Azhar
Analisis keperluan dilakukan bagi mengetahui keperluan pengguna terhadap pembangunan modul bermain olok-olok bagi menggalakkan kemahiran komunikasi sosial kanak-kanak. Terdapat beberapa aspek yang dinilai dalam pembangunan modul bermain olok-olok iaitu keperluan modul bermain olok-olok, tahap pengetahuan dan amalan guru tentang bermain olok-olok, serta elemen modul yang mendasari modul yang diperlukan oleh guru. Kajian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dimana borang soal selidik digunakan sebagai instrumen kajian. Kajian ini melibatkan guru TADIKA swasta di sekitar negeri Perak. Data telah dianalisis secara deskriptif menggunakan Statistical Package For The Social Science Version 26 (SPSS 26). Kesimpulannya terdapat keperluan untuk membina modul aktiviti bermain olok-olok bagi menggalakkan kemahiran komunikasi sosial kanak-kanak. Oleh itu, diharapkan pembangunan modul ini dapat membantu guru dalam menggalakkan kemahiran komunikasi sosial kanak-kanak. Kata kunci: Modul, Bermain Ol.....

29 hits

22023
article
Analisis keperluan pembinaan modul bermain olok-olok untuk mengalakkan kemahiran komunikasi sosial kanak-kanak
Nur Iman Aishah Azhar
Analisis keperluan dilakukan bagi mengetahui keperluan pengguna terhadap pembangunan modul bermain olok-olok bagi menggalakkan kemahiran komunikasi sosial kanak-kanak. Terdapat beberapa aspek yang dinilai dalam pembangunan modul bermain olok-olok iaitu keperluan modul bermain olok-olok, tahap pengetahuan dan amalan guru tentang bermain olok-olok, serta elemen modul yang mendasari modul yang diperlukan oleh guru. Kajian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dimana borang soal selidik digunakan sebagai instrumen kajian. Kajian ini melibatkan guru TADIKA swasta di sekitar negeri Perak. Data telah dianalisis secara deskriptif menggunakan Statistical Package For The Social Science Version 26 (SPSS 26). Kesimpulannya terdapat keperluan untuk membina modul aktiviti bermain olok-olok bagi menggalakkan kemahiran komunikasi sosial kanak-kanak. Oleh itu, diharapkan pembangunan modul ini dapat membantu guru dalam menggalakkan kemahiran komunikasi sosial kanak-kanak. Kata kunci: Modul, Bermain Ol.....

15 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.