UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 2
Simplified search suggestions : Nurfarihah Kamarudin
12020
article
Pembangunan dan persepsi pelajar terhadap modul e-Pentaksiran untuk Massive Open Online Course (MOOC) Kimia
Nurfarihah Kamarudin
Hasil analisis keperluan  dan kajian-kajian  lepas menunjukkan  bahawa perlaksanaan  Massive Open  Online Course  (MOOC)  masih  belum  mencapai  sasaran  Kementerian  Pendidikan  Malaysia.  Maka, kajian  ini bertujuan untuk membangunkan modul e-pentaksiran untuk MOOC Kimia dan mengkaji persepsi daripada 129 orang responden dalam kalangan pelajar Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Kimia. Kajian  ini adalah kajian reka bentuk dan pembangunan menggunakan model ADDIE. Instrumen kajian yang terlibat adalah borang penilaian kesahan kandungan modul, soal selidik kebolehpercayaan modul dan soal selidik persepsi. Hasil kajian  menunjukkan  bahawa  nilai  S-CVI/Ave  yang  diperoleh  bagi  389  item  dalam  penilaian  kesahan kandungan  modul  adalah  1.00.  Seterusnya,  nilai  Cronbach’s  alpha  yang  diperoleh  bagi kebolehpercayaan modul adalah 0.97. Nilai min dan sisihan  piawai bagi persepsi pelajar terhadap modul e-pentaksiran adalah 3.44 dan 0.58 mas.....

821 hits

22020
thesis
Pembangunan modul e-pentaksiran untuk Massive Open Online Course (MOOC) Kimia
Nurfarihah Kamarudin
Kajian ini bertujuan membangunkan modul e-pentaksiran untuk MOOC Kimia. Kajian ini merupakan kajian reka bentuk dan pembangunan. Responden kajian ini terdiri daripada 129 orang pelajar Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Kimia yang telah dipilih secara rawak kelompok. Instrumen kajian adalah borang penilaian kesahan kandungan modul, soal selidik kebolehpercayaan modul dan soal selidik persepsi pelajar terhadap modul. Data yang diperoleh dikumpul dan dianalisis menggunakan Content Validity Index (CVI) bagi menilai kesahan kandungan modul. Kebolehpercayaan modul dianalisis dengan pekali kebolehpercayaan manakala persepsi pelajar terhadap modul dianalisis menggunakan nilai min persepsi. Hasil kajian menunjukkan nilai S-CVI/Ave yang diperoleh bagi 389 item dalam penilaian kesahan kandungan modul adalah 1.00. Seterusnya, nilai Cronbach’s Alpha yang diperoleh bagi kebolehpercayaan modul adalah 0.98. Nilai min dan sisihan piawai bagi persepsi pelajar terhadap modul adalah 3.44 dan 0.59 masing-ma.....

1183 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.