UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 1
Simplified search suggestions : Ruzianah Misman
12017
thesis
Perbandingan kaedah koperatif model TGT dan STAD terhadap minat, motivasi, pencapaian dan KBAT mata pelajaran Sejarah
Ruzianah Misman
Kajian ini bertujuan membandingkan kaedah pembelajaran Koperatif model TGT (Teams Games Tournament) dan kaedah Pembelajaran Koperatif model STAD (Students Team Achievement) dalam Sejarah. Perbandingan yang dilakukan melibatkan minat, motivasi, pencapaian akademik dan kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT). Pendekatan kuantitatif dengan reka bentuk kuasi eksperimen telah digunakan dalam kajian ini. Pemilihan subjek kajian dijalankan secara persampelan berkelompok melibatkan 70 orang pelajar tingkatan satu di sebuah sekolah di daerah Segamat, Johor. Subjek kajian terdiri daripada 35 orang pelajar kumpulan TGT dan 35 orang pelajar kumpulan STAD. Dua instrumen yang digunakan adalah soal selidik minat dan motivasi serta ujian pencapaian bertajuk “Kerajaan Negeri-negeri Melayu”. Data dianalisis dengan menggunakan analisis deskriptif dan ujian-t bebas. Hasil kajian menunjukkan bahawa skor min bagi minat, motivasi dan pencapaian Sejarah kumpulan TGT adalah lebih tinggi dan signifikan secara.....

1070 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.