UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 1
Simplified search suggestions : Saranhea Kannapiran
12022
thesis
Keberkesanan pembelajaran berasaskan permainan dalam pencapian dan minat tajuk haiwan sains tahun 3
Saranhea Kannapiran
Kajian ini bertujuan untuk mengkaji kesan pembelajaran berasaskan permainan terhadap pencapaian dan minat murid dalam tajuk haiwan bagi matapelajaran sains tahun 3. Pembelajaran berasaskan permainan merupakan strategi pengajaran berpusatkan murid yang sesuai dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Kaedah penyelidikan kuantitatif digunakan dalam kajian ini. Reka bentuk kuasi eksperimen telah dijalankan di sebuah sekolah di negeri Perak. Seramai 95 orang murid terlibat dan mereka telah dibahagikan kepada tiga kumpulan iaitu 63 orang murid dalam kumpulan rawatan (31 orang murid di kumpulan A dan 32 orang murid di kumpulan B) dan 32 orang murid dalam kumpulan kawalan. Kumpulan A telah menjalankan permainan berasaskan digital manakala kumpulan B berasaskan permainan bukan digital iaitu dengan menggunakan permainan kad dan kumpulan kawalan menjalankan pembelajaran tradisional. Dua jenis instrumen digunakan iaitu ujian untuk mengukur pencapaian dan soal selidik untuk mengukur .....

376 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.