UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 1
Simplified search suggestions : Shamsida Mohd Nor
12004
Thesis
Kualiti perkhidmatan pendidikan dari ekspektasi dan persepsi pelajar berbanding pencapaian akademik di sekolah-sekolah menengah daerah Hulu Selangor
Shamsida Mohd Nor
Ekspektasi adalah apa yang dijangkakan oleh pelajar sementara persepsi pula adalah apa yang dialami  oleh mereka ataupun pengalaman sebenar mereka semasa menerima perkhidmatan daripada pihak pemberi  perkhidmatan  iaitu sekolah-sekolah mereka. Perbezaan di antara kedua-dua ekspektasi dan persepsi  ini boleh digunakan sebagai penunjuk kepada kualiti perkhidmatan di sekolah-sekolah. Oleh itu,  objektif dan matlamat kajian atau penyelidikan ini adalah untuk mengumpulkan maklumat tentang  ekspektasi dan persepsi pelajar berkenaan kualiti perkhidmatan di sekolah mereka. Instrumen  SERVQUAL digunakan dalam menjalankan soal selidik bersama-sama dengan pelajar­ pelajar. Soal selidik dijalankan di dua belas buah sekolah di daerah Hulu Selangor. Dimensi perkhidmatan  yang diberi fokus dalam soal selidik ini adalah ketaraan, kebolehpercayaan, responsif, jaminan dan  empati. Selepas pengumpulan data dilakukan, data dianalisa untuk mengetahui sejauh mana tahap  kualiti perkhidm.....

4 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.