UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 2
Simplified search suggestions : Nor ain Mohd Tajudin
12018
research_report
Pembangunan Modul pengajaran berasaskan pemikiran bidang perkaitan dan Algebra Tingkatan Satu bagi memupuk Kemahiran Berfikir Aras Tinggi
Nor\'ain Mohd Tajudin
Kajian ini bertujuan membangunkan Modul Pengajaran Berasaskan Pemikiran (Thinking-Based Learning, TBL) bidang Perkaitan dan Algebra Tingkatan Satu iaitu topik Ungkapan Algebra. Kajian ini menggunakan reka bentuk kajian pembangunan menggunakan model yang dibangunkan oleh Mohd Afifi (2017) berasaskan Model ADDIE (Piskurich, 2006) dan Model Kemp, Morrison, & Ross (1998). Kajian telah dilaksanakan dalam lima fasa: (1) Analisis (2) Reka bentuk Modul TBL,(3) Pembangunan Modul TBL (4) Pelaksanaan pengajaran, dan (5) Penilaian Modul TBL. Instrumen kajian ialah Soal Selidik Analisis Keperluan, Borang Kesahan Kandungan, dan Soal Selidik Kebolehpercayaan Modul. Kesahan modul dilaksanakan oleh tiga pakar bidang Pendidikan Matematik. Sampel kajian untuk menentukan kebolehpercayaan modul dipilih secara rawak terdiri daripada 34 guru pra-perkhidmatan matematik daripada sebuah Univeristi Awam. Dapatan kajian menunjukkan (1) Indek kesahan kandungan modul TBL ialah 1.00, dan (2) Indek kebolehpercayaaan .....

329 hits

22018
research_report
Pembangunan modul Adventure-Based Learning untuk Kursus Statistik Asas peringkat Diploma
Nor ain Mohd Tajudin
Kajian ini bertujuan membangunkan Modul Adventure-Based Learning yang dikenali sebagai MARBLE bagi kursus Statistik Asas peringkat Diploma. Kajian ini menggunakan reka bentuk pembangunan yang telah dilaksanakan dalam lima fasa: (1) Analisis (2) Reka bentuk MARBLE, (3) Pembangunan MARBLE(4) Pelaksanaan pengajaran, dan (5) Penilaian MARBLE. Instrumen kajian ialah Soal Selidik Kesahan Kandungan dan Soal Selidik Kebolehpercayaan MARBLE. Kesahan modul dilaksanakan oleh tiga pakar bidang Pendidikan Matematik. Sampel kajian untuk menentukan kebolehpercayaan modul dipilih secara rawak terdiri daripada 30 guru pra-perkhidmatan matematik daripada sebuah Univeristi Awam. Dapatan kajian menunjukkan (1) Indek kesahan kandungan MARBLE ialah 1.00, dan (2) Indek kebolehpercayaan MARBLE iaitu nilai alfa Cronbach ialah 0.84. MARBLE merangkumi empat aktiviti iaitu Adventure Berjalan Kaki, Adventure Flying Fox, Adventure Rentas Halangan dan Adventure Berkonsepkan Abseiling. Pelbagai tugasan kompleks dalam.....

210 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.