UPSI Digital Repository (UDRep)
|
|
Total records found : 4 |
Simplified search suggestions : Nor ain Mohd Tajudin |
1 | 2003 monograph | Pencapaian dan penguasaan konsep dalam Matematik peringkat SPM Noordin Abu Bakar, Abu Bakar Bhasah, Saad Noor Shah, Mohd Tajudin Nor‘ain, 8269 hits |
2 | 2004 monograph | Proses pemiklran Matematik pelajar dalam pembelajaran teknik kamiran Mohd. Tajudin Nor'ain, 5365 hits |
3 | 2009 monograph | Standard pengajaran Matematik mempertingkatkan kualiti pengajaran guru Matematik di sekolah-sekolah Malaysia Saad Noor Shah, Mohamed Zulkifley, Mohd Tajudin Nor 2006 - 2010 berhasrat untuk memastikan bukan sahaja dapat melahirkan guru yang berkualiti malahan untuk memastikan mereka yang berkualiti ini kekal dalam sistem pendidikan negara dan kekal berkualiti di sepanjang tempoh perkhidmatan mereka. Bagi mencapai hasrat ini, standard pengajaran yang berkesan dan berkualiti harus diamalkan di kalangan guru-guru khususnya guru matematik. Kajian ini melibatkan tiga peringkat. Pertama, kajian literatur secara intensif tentang standard pengajaran matematik yang diperkenalkan di luar negara seperti National Council of Teacher of Mathematics (NCTM, 2000), The Australian Association of Mathematics Teachers (AAMT, 2006) dan Training and Development Agency for School (TDA, 2007). Di Malaysia, Standard Kualiti Pendidikan (2003) dan Standard Guru Malaysia (2007) turut diperkenalkan dalam usaha untuk meningkatkan kualiti guru dalam perkhidmatan dan praperkhidmatan. Peringkat kedua melibatkan pembinaan instrumen soal selidik tentang standard kecemerlangan pe..... 5181 hits |
4 | 2013 monograph | Pembinaan modul KG-GSP bagi topik garis lurus dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik Nor’ain Mohd Tajudin Objektif kajian ini adalah untuk membina modul mengintegrasikan teknologi kalkulator grafik (KG) dan perisian Geometers' Sketchpad (GSP) bagi topik Garis Lurus Tingkatan Empat, menilai tahap kebolehgunaan pedagogi bagi modul KG-GSP, mengenal pasti tahap pandangan pelajar tentang kelebihan dan kekangan penggunaan kalkulator grafik, mengenal pasti tahap masalah pelajar dalam menggunakan perisian GSP dan mengkaji pengalaman pelajar ketika menggunakan perisian GSP ketika belajar topik Garis Lurus. Kajian dilaksanakan dalam dua fasa iaitu fasa pertama adalah pembinaan modul dan fasa kedua melibatkan kajian tinjauan menggunakan kaedah soal selidik dan temu bual. Terdapat empat instrumen yang digunakan dalam kajian ini iaitu Soal Selidik Kebolehgunaan Pedagogi, Soal Selidk Pandangan Pelajar, Soal Selidik Masalah Pelajar dan Protokol Temu Bual. Sampel kajian melibatkan 30 orang pelajar Tingkatan Empat dan 30 orang guru matematik daripada tiga buah ; sekolah di daerah Sabak Bemam, Hulu Selangor..... 822 hits |