UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 1
Simplified search suggestions : Jaya Kumar Supramaniam
12024
Thesis
Peranan pembelajaran terarah kendiri sebagai mediator dalam hubungan pembelajaran teradun dengan pencapaian Prinsip Perakaunan di sekolah Zon Selatan Semenanjung Malaysia
Jaya Kumar Supramaniam
Kajian ini dijalankan untuk menentukan hubungan di antara elemen pembelajaran teradun dengan pencapaian pelajar dalam mata pelajaran Prinsip Perakaunan, dengan pembelajaran terarah kendiri sebagai mediator. Elemen pembelajaran teradun terdiri daripada sekolah, guru, kandungan dan teknologi manakala elemen pembelajaran terarah kendiri melibatkan elemen pengurusan kendiri, keinginan untuk belajar dan kawalan kendiri. Kajian tinjauan telah dijalankan ke atas 400 pelajar tingkatan empat yang dipilih secara pensampelan strata dari sekolah menengah di Zon Selatan Malaysia iaitu di negeri Johor, Melaka dan Negeri Sembilan. Data kajian telah dikutip dengan edaran borang soal selidik yang diubahsuai daripada kajian lepas bagi pemboleh ubah pembelajaran teradun dan pembelajaran terarah kendiri. Instrumen pencapaian pula ialah set ujian dan peperiksaan yang ditadbir oleh sekolah. Analisis deskriptif dan analisis inferens termasuk ujian korelasi dan mediator dijalankan menggunakan perisian SPSS da.....

225 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.