|
UPSI Digital Repository (UDRep)
|
|
|
| Total records found : 3 |
| Simplified search suggestions : Nor Syazwanie Mohamad Zamal |
| 1 | 2017 Article | Persepsi guru pelatih diploma pendidikan awal kanak-kanak terhadap penyeliaan praktikum oleh guru pembimbing dan pensyarah penyelia Mohamad Zamal Nor Syazwanie, Ismail Mazeni, Sheriff Jameyah, 926 hits |
| 2 | 2022 Article | Tahap kepuasan organisasi terhadap pencapaian kompetensi dalam kalangan guru pelatih kolej Universiti Islam Melaka (KUIM) Nor Syazwanie binti Mohamad Zamal Kajian ini merupakan satu kajian tinjauan yang dilakukan bagi mendapatkan maklum balas berkaitan “Tahap kepuasan organisasi terhadap pencapaian kompetensi dalam kalangan guru pelatih Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM)”. Kajian dijalankan untuk pengkaji mendapat maklumbalas daripada organisasi tempat latihan praktikum guru pelatih KUIM sama ada adakah mereka menepati keperluan dan kehendak sistem pendidikan negara. Kajian ini melibatkan seramai 91 orang guru pembimbing di tempat pelajar semester enam KUIM menjalani latihan praktikum mereka yang melibatkan tadika-tadika kerajaan dan swasta di sekitar Melaka, Johor, Negeri Sembilan, Selangor dan Kuala Lumpur. Kaedah kajian ini dikendalikan secara kaedah kuantitatif melalui penggunaan borang soal selidik. Dapatan kajian telah dianalisis menggunakan ‘Statistical Package for the Social Science’ (SPSS) versi 23.0. Hasil dapatan bagi objektif kajian pertama, dirumuskan pelatih KUIM mempunyai tahap yang tinggi dalam kesediaan untuk me..... 348 hits |
| 3 | 2024 Article | Hubungan amalan penggunaan cetakan persekitaran oleh guru di taska dengan pengecaman nama kanak-kanak berumur empat tahun Nor Syazwanie Mohamad Zamal Cetakan persekitaran, atau teks yang terdapat dalam persekitaran kanak-kanak, memainkan peranan penting dalam perkembangan literasi. Walau bagaimanapun, beberapa kajian telah melihat peranan cetakan alam sekitar dalam perkembangan literasi kanak-kanak di luar bilik darjah dan bagaimana ini mungkin membentuk pengalaman kanak-kanak di tempat yang lebih luas. Kajian ini dilakukan untuk (1) mengenalpasti tahap amalan penggunaan cetakan persekitaran oleh guru di taska bagi kanak-kanak berumur empat tahun, (2) mengenalpasti tahap pengecaman nama kanak-kanak berumur empat tahun dan (3) mengenalpasti hubungan di antara penggunaan cetakan persekitaran oleh guru taska dengan tahap pengecaman nama. Reka bentuk kajian tinjauan digunakan dengan melibatkan seramai 123 orang guru taska menggunakan borang soal selidik melalui aplikasi Google Form. Dapatan kajian menunjukkan tahap amalan penggunaan cetakan persekitaran oleh guru taska berada pada tahap yang tinggi dengan nilai skor min 3.61 dan sisihan..... 6 hits |