UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 3
Simplified search suggestions : Norsaliza Mohd Shuhaini
12017
Article
Keupayaan pengurusan intelektualisme kanak-kanak dalam kekuasaan animasi Upin dan Ipin
Mohd Shuhaini Norsaliza, Saludin Mohd Rosli, Wahid Azhar,
1664 hits

22021
Thesis
Pengurusan intelek kanak-kanak berdasarkan prinsip kepimpinan dalam animasi Upin dan Ipin
Norsaliza Mohd Shuhaini
Kehebatan dalam pembangunan teknologi dan perisian evolusi animasi tempatan menular seiring  dengan   perkembangan  pembelajaran  kanak-kanak.  Ketinggian  daya  fikir  yang terkandung  dalam   penceritaannya    mempamerkan  kesignifikanan  dan  kerelevanannya untuk  mendidik  kanak-kanak   melalui  pengalaman  dalam  multimedia.  Sehubungan  itu, objektif kajian ini dijalankan adalah  untuk pertama, mengenal pasti dimensi yang terdapat dalam  Prinsip  Kepimpinan  berdasarkan   kandungan  transkripsi  video  animasi  Upin  dan Ipin  terpilih;  kedua,  menganalisis  kandungan   transkripsi  video  animasi  Upin  dan  Ipin terpilih  dalam  menguruskan  intelek  kanak-kanak   berdasarkan  Prinsip  Kepimpinan;  dan ketiga,  merumuskan  keupayaan  kepimpinan  menguruskan   intelek  kanak-kanak  dalam transkripsi   video   animasi   Upin   dan   Ipin   terpilih.   Kajian    ini   dijalankan   denga.....

2034 hits

32020
Article
Pengurusan daya intelek kanak-kanak melalui rangsangan imaginasi dalam episod cari dan simpan berdasarkan prinsip kepimpinan
Norsaliza Mohd Shuhaini
Alam pembelajaran kanak-kanak bermula dengan tercetusnya satu pengalaman. Membesar dalam kemajuan pembangunan teknologi dan perisian evolusi abad ke 21 mencabar proses perkembangan intelek kanak-kanak. Intelligent Quotient (IQ), iaitu kecerdasan akal semata-mata tidak menjanjikan keseimbangan dan kejayaan dalam pengurusan kehidupan Kekaguman dan ketinggian intelek yang terkandung di dalamnya mempamerkan kerelevanan dalam upayanya mengendalikan daya intelek dan imaginasi kanak-kanak. Terdahulu, kanak-kanak leka dengan sastera lisannya tetapi gaya hidup kini mengubah kehidupan semula jadi kanak-kanak melalui ledakan informasi pembangunan teknologi yang berupaya mempengaruhi minda kanak-kanak dengan maklumat kurang tepat dan mengelirukan. Dengan menggunakan bahan tontonan kartun animasi Upin dan Ipin, objektif kajian ini dijalankan adalah untuk menganalisis bagaimana kanak-kanak menguruskan daya intelek dalam episod “Cari dan Simpan”. Kajian ini dijalankan dengan menggunakan Prinsip K.....

854 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.