UPSI Digital Repository (UDRep)
|
![]() |
|
Total records found : 3 |
Simplified search suggestions : Norsaliza Mohd Shuhaini |
1 | 2017 Article | Keupayaan pengurusan intelektualisme kanak-kanak dalam kekuasaan animasi Upin dan Ipin Mohd Shuhaini Norsaliza, Saludin Mohd Rosli, Wahid Azhar, 1664 hits |
2 | 2021 Thesis | Pengurusan intelek kanak-kanak berdasarkan prinsip kepimpinan dalam animasi Upin dan Ipin Norsaliza Mohd Shuhaini Kehebatan dalam pembangunan teknologi dan perisian evolusi animasi tempatan menular seiring dengan
perkembangan pembelajaran kanak-kanak. Ketinggian daya fikir yang terkandung dalam
penceritaannya mempamerkan kesignifikanan dan kerelevanannya untuk mendidik kanak-kanak
melalui pengalaman dalam multimedia. Sehubungan itu, objektif kajian ini dijalankan adalah
untuk pertama, mengenal pasti dimensi yang terdapat dalam Prinsip Kepimpinan berdasarkan
kandungan transkripsi video animasi Upin dan Ipin terpilih; kedua, menganalisis kandungan
transkripsi video animasi Upin dan Ipin terpilih dalam menguruskan intelek kanak-kanak
berdasarkan Prinsip Kepimpinan; dan ketiga, merumuskan keupayaan kepimpinan menguruskan
intelek kanak-kanak dalam transkripsi video animasi Upin dan Ipin terpilih. Kajian
ini dijalankan denga..... 2034 hits |
3 | 2020 Article | Pengurusan daya intelek kanak-kanak melalui rangsangan imaginasi dalam episod cari dan simpan berdasarkan prinsip kepimpinan Norsaliza Mohd Shuhaini Alam pembelajaran kanak-kanak bermula dengan tercetusnya satu pengalaman. Membesar dalam kemajuan pembangunan teknologi dan perisian evolusi abad ke 21 mencabar proses perkembangan intelek kanak-kanak. Intelligent Quotient (IQ), iaitu kecerdasan akal semata-mata tidak menjanjikan keseimbangan dan kejayaan dalam pengurusan kehidupan Kekaguman dan ketinggian intelek yang terkandung di dalamnya mempamerkan kerelevanan dalam upayanya mengendalikan daya intelek dan imaginasi kanak-kanak. Terdahulu, kanak-kanak leka dengan sastera lisannya tetapi gaya hidup kini mengubah kehidupan semula jadi kanak-kanak melalui ledakan informasi pembangunan teknologi yang berupaya mempengaruhi minda kanak-kanak dengan maklumat kurang tepat dan mengelirukan. Dengan menggunakan bahan tontonan kartun animasi Upin dan Ipin, objektif kajian ini dijalankan adalah untuk menganalisis bagaimana kanak-kanak menguruskan daya intelek dalam episod “Cari dan Simpan”. Kajian ini dijalankan dengan menggunakan Prinsip K..... 854 hits |