UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 2
Simplified search suggestions : Nur Azilla Zailan
12022
article
Pembangunan Modul Pengajaran Bahasa Inggeris CEFR bagi Kemahiran Mendengar dan Bertutur untuk Membantu Pengajaran Guru Prasekolah KPM
Nur Azilla Zailan
Kajian ini adalah bertujuan untuk mendapatkan kesepakatan pakar mengenai pembangunan Modul Pengajaran Bahasa Inggeris CEFR untuk guru prasekolah KPM dengan menggunakan Kaedah Fuzzy Delphi. kaedah Fuzzy Delphi dilaksanakan bagi mendapatkan input untuk merekabentuk dan membina modul. Objektif kajian ini adalah untuk mendapatkan kesepakatan pakar mengenai objektif modul, strategi pengajaran, teknik pengajaran, aktiviti yang sesuai, bahan sumber pengajaran serta kaedah penilaian yang sesuai digunakan di dalam modul pengajaran Bahasa Inggeris CEFR. Item soal selidik pakar dibina hasil temubual ke atas 5 pakar bertujuan untuk mendapatkan konsesus pakar dengan menggunakan 7 skala likert. Soal selidik pakar diedarkan kepada 14 orang pakar yang berpengalaman lebih 10 tahun dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak dan Bahasa Inggeris. Instrumen kajian terbahagi kepada 2 bahagian yang merangkumi 45 item kajian bagi mendapat kesepakatan pakar. Dapatan kajian menunjukkan bahawa kesepakatan pakar be.....

113 hits

22023
thesis
The development of a CEFR aligned English Listening and Speaking Skills Module for Preschool Teachers
Nur Azilla Zailan
The purpose of this study was to develop The Common European Framework of Reference for Languages aligned English Listening and Speaking Skills Module for Preschool Teachers using the Design and Development Research Approach. The study was conducted in three phases, namely the needs analysis, design and development, and evaluation. For the need analysis, a questionnaire was distributed to 368 Ministry of Education preschool teachers. The findings concluded that there was a need to develop a CEFR aligned English Listening and Speaking Skills Module. The second phase was to design and develop a CEFR aligned English Listening and Speaking Skills Module using Fuzzy Delphi Method (FDM). The 14 expert panels reached the agreement on the module objectives, teaching strategies, teaching techniques, activities, teaching resource materials, and assessment methods. The findings of this phase have resulted a prototyped module. The third phase was the usability evaluation which involved .....

264 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.