UPSI Digital Repository (UDRep)
|
|
Total records found : 1 |
Simplified search suggestions : Nur Ilyana Ahmad Razali |
1 | 2024 final_year_project | Tinjauan hubungan tahap pengetahuan teknologi Pedagogi kandungan guru dengan gred purata mata pelajaran STEM SPM di Sekolah Menengah Daerah Kuala Selangor Nur Ilyana Ahmad Razali Kajian ini bertujuan mengenal pasti tahap Pengetahuan Teknologi, Pedagogi, Kandungan
(PTPK) guru yang melibatkan empat konstruk iaitu: Pengetahuan Teknologi (PT),
Pengetahuan Pedagogi (PP), Pengetahuan Kandungan (PK) dan Pengetahuan Teknologi
Pedagogi Kandungan (PTPK) serta hubungannya terhadap Gred Purata Mata Pelajaran
(GPMP) STEM SPM di sekolah menengah daerah Kuala Selangor. Kajian ini
menggunakan reka bentuk kajian tinjauan melalui pendekatan kuantitatif. Set instrumen
soal selidik yang mengandungi empat konstruk berskala Likert empat mata iaitu konstruk
teknologi, pedagogi, kandungan dan PTPK digunakan untuk pengumpulan data. Instrumen
soal selidik telah mencatatkan nilai CVI 0.98, manakala nilai Alpha Cronbach adalah 0.87.
Maka, kedua-dua nilai ini boleh ditafsirkan sebagai diterima dan cemerlang. Seramai 97
orang guru yang mengajar tingkatan empat dan lima bagi mata pelajaran sains, biologi,
fizik, kimia, matematik serta matematik tambahan di sekolah menengah daerah ..... 134 hits |