UPSI Digital Repository (UDRep)
|
![]() |
|
Total records found : 1 |
Simplified search suggestions : Nurul A fiffa Che Malek |
1 | 2024 Article | Kaedah Fuzzy Delphi reka bentuk Modul Kurikulum Pendekatan Neoterik bagi subjek Pendidikan Moral berdasarkan pembelajaran berasaskan masalah Nurul A’fiffa Che Malek Kajian ini dijalankan untuk mendapatkan kesepakatan pakar terhadap keperluan mewujudkan modul Kurikulum Pendekatan Neoterik bagi subjek Pendidikan Moral berdasarkan pembelajaran berasaskan masalah. Dalam kajian ini, kaedah Fuzzy Delphi Methode (FDM) menggunakan tujuh skala likert digunakan bagi mengumpulkan 10 orang pakar dalam bidang Pendidikan Moral yang mempunyai pengalaman mengajar lebih 10 tahun. Borang soal selidik kajian mengandungi 14 item yang terkandung dalam reka bentuk dan pembangunan modul Kurikulum Pendekatan Neoterik bagi subjek Pendidikan Moral tahun satu. Dapatan kajian menunjukkan secara jelas bahawa kesemua item dalam elemen pendekatan pembelajaran berasaskan masalah adalah nilai Threshold (d) tidak melebihi 0.2, peratus kesepakatan pakar juga tidak kurang dari 75% dan nilai Defuzzyfication juga melepasi syarat yang ditetapkan. Implikasi kajian ini dilihat dari segi penilaian yang dinilai oleh pakar di mana modul ini boleh digunakan sebagai bahan bantu mengajar dalam..... 63 hits |