UPSI Digital Repository (UDRep)
|
|
Total records found : 1 |
Simplified search suggestions : Jantan Ramlah |
1 | 2007 monograph | Hubungan antara gaya pengajaran guru dan gaya pembelajaran murid dengan pencapaian dalam pelajaran Matematik di beberapa buah sekolah rendah Jantan Ramlah, Masran Md Nasir, Tujuan utama kajian ini di jalankan adalah untuk melihat hubungan di antara gaya pengajaran guru dan gaya pembelajaran murid dengan pencapaian Matematik muridmurid sekolah rendah. Seramai 395 orang murid dan 13 orang guru sekolah rendah di sekitar daerah Tanjong Malim, Perak dan Hulu Bernam, Selangor telah terpilih menjadi sampel kajian. Murid-murid tersebut terdiri daripada murid-murid darjah 3, 4, 5, dan 6 manakala guru-guru pula terdiri daripada guru-guru yang mengajar matapelajaran Matematik di sekolah rendah. Proses pengumpulan data soal selidik dijalankan ke atas murid menggunakan soal selidik Ujian Bentuk Tersembunyi Berkumpulan (GEFT) oleh Herman Witkin. dan Goodenough (1977). Manakala soal selidik untuk guru pula menggunakan soal selidik yang telah diubahsuai daripada Grasha (1996) iaitu Inventori Gaya Mengajar Guru (Teaching Styles Inventory). Data soal selidik ini digunakan untuk melihat apakah gaya mengajar seorang guru dan melihat gaya belajar murid semasa pembelajaran ber..... 1346 hits |