UPSI Digital Repository (UDRep)
Start | FAQ | About
Menu Icon


Browse by: Year_icon Subject Year_icon Publisher Year_icon Year
Total records found : 2
Simplified search suggestions : Mohamad Shafiq Zaini
12023
article
Analisis keperluan pembangunan modul pendidikan keusahawanan kanak-kanak melalui keadah bermain
Mohamad Shafiq Zaini
Artikel ini bertujuan untuk menganalisis keperluan pembangunan modul pendidikan keusahawanan kanak-kanak melalui kaedah bermain. Secara umumnya kajian ini memfokuskan kepada kepentingan ciri dan elemen keusahawanan yang akan diterapkan dalam diri setiap insan khususnya kanak-kanak. Perkara yang diambil perhatian dalam kajian ini dibahagikan kepada tiga aspek iaitu menganalisis pengetahuan tentang pendidikan keusahawanan, menganalisis keperluan pembangunan modul dan aktiviti yang terkandung dalam modul ini. Kaedah yang digunakan untuk mendapatkan data dalam kajian ini ialah menggunakan kaedah kuantitatif dengan menyediakan soal selidik dan mengedarkannya kepada 30 orang guru tadika. Dapatan kajian menunjukkan terdapat kepelbagaian pandangan guru tadika dalam pembangunan modul ini berdasarkan ketiga-tiga aspek tersebut bagi melihat keperluan pembangunan modul ini. Rumusan dari artikel ini akan menunjukkan keperluan pembangunan modul pendidikan keusahawanan kanak-kanak melalui kaedah berm.....

45 hits

22023
article
Analisis keperluan pembangunan modul pendidikan keusahawanan kanak-kanak melalui kaedah bermain
Mohamad Shafiq Zaini
Artikel ini bertujuan untuk menganalisis keperluan pembangunan modul pendidikan keusahawanan kanak-kanak melalui kaedah bermain. Secara umumnya kajian ini memfokuskan kepada kepentingan ciri dan elemen keusahawanan yang akan diterapkan dalam diri setiap insan khususnya kanak-kanak. Perkara yang diambil perhatian dalam kajian ini dibahagikan kepada tiga aspek iaitu menganalisis pengetahuan tentang pendidikan keusahawanan, menganalisis keperluan pembangunan modul dan aktiviti yang terkandung dalam modul ini. Kaedah yang digunakan untuk mendapatkan data dalam kajian ini ialah menggunakan kaedah kuantitatif dengan menyediakan soal selidik dan mengedarkannya kepada 30 orang guru tadika. Dapatan kajian menunjukkan terdapat kepelbagaian pandangan guru tadika dalam pembangunan modul ini berdasarkan ketiga-tiga aspek tersebut bagi melihat keperluan pembangunan modul ini. Rumusan dari artikel ini akan menunjukkan keperluan pembangunan modul pendidikan keusahawanan kanak-kanak melalui kaedah berm.....

15 hits

Filter
Loading results...



Specific Period
Loading results...



Top 5 related keywords (beta)

Loading results...



Recently Access Item




Installed and configured by Bahagian Automasi, Perpustakaan Tuanku Bainun, Universiti Pendidikan Sultan Idris
If you have enquiries, kindly contact us at pustakasys@upsi.edu.my or 016-3630263. Office hours only.