UPSI Digital Repository (UDRep)
|
![]() |
|
Total records found : 1 |
Simplified search suggestions : Thang Yin Fong |
1 | 2022 Thesis | Pembangunan dan penilaian Modul Bacaan Awal Menggunakan Kaedah Fonik Bahasa Melayu di Prasekolah Aliran Cina Thang, Yin Fong Kajian ini bertujuan untuk membangunkan dan menilai Modul Bacaan Awal
Menggunakan Kaedah Fonik Bahasa Melayu di Prasekolah Aliran Cina. Modul
merangkumi kemahiran menyebut dan membunyikan huruf, membaca perkataan,
frasa dan ayat yang mengandungi perkataan suku kata terbuka dan tertutup.
Pembangunan dan penilaian modul dalam kajian berlandaskan lima fasa Model
ADDIE dinilai oleh tujuh orang pakar dengan soal selidik Likert empat mata. Fasa
Analisis Keperluan merangkumi matlamat pengajaran, murid dan perkembangan
pembelajaran. Fasa Reka Bentuk menentukan teori pengajaran dan pembelajaran
kemahiran membaca Bahasa Melayu dengan kaedah yang mudah difahami mengikut
perkembangan pembelajaran murid. Fasa Pembangunan berkemahiran membaca
Bahasa Melayu yang khusus, objektif jelas, aktiviti yang bersesuaian dan pentaksiran
tahap penguasaan yang boleh dicapai. Fasa Pelaksanaan terdiri daripada kesesuaian
modul, kesesuaian aktiviti dan kesesuaian peruntukan masa. Fasa Penilaian untuk
m..... 3738 hits |